خوش آمدید

جستجو

جمهوری چک

با ورود به کشور چک کم کم مناظر جدیدی رو میدیدیم.تعداد زیادی دریاچه دیده میشد و جنگل های انبود درختهای برگ سوزنی.کامیونهای زیادی هم که درخت های قطع شده رو حمل میکردن زیاد دیده میشد.بین راه با ادمهای زیادی هم اشنا شدیم .مثل زن و مرد لهستانی که توی یه  رستوران محلی با هم اشنا شدیم و یا زوج پیر اهل چک که با ماشین کاراوانشون سفر میکردندو نقطه مشترکی که این پیوندها رو به هم میزد سفر بود.توی چک دو روز رویایی هم کنار یه دریاچه وجنگل توی محوطه کمپ سایتی که فعال نبود گذروندیم.تلاشی هم برای گفتن ماهی از دریاچه کردیم که نشد.یک هفته توی راه بودیم تا رسیدیم  به زیبا ترین شهر اروپا. پراگ.غروب بود که وارد شهر شدیم و به سختی تونستیم ادرس پسر جوونی که قرار بود شب رو در منزلش باشیم پیدا کنیم.بعد از گرفتن دوش و جابجایی وسایل و کمی گپ وگفت شامی اماده کردیم و بعد از خوردن غذا رفتیم به خواب.صبح روز بعد به همراه دوستمون که سر کارش میرفت خونه رو ترک کردیم راهی دیدن شهر شدیم.شهر اونقدر زیبا  بود که به چشمهامون نمیتونستیم اعتماد کنیم.اونقدر جای دیدنی و فوق العاده  زیاد که از تماشا و عکس گرفتن حسابی خسته شدیم.شهری با سقفهای نارنجی رنگ،رودی در میان شهر،قلعه ها و کلیساهای تاریخی حیرت اور،ساختمانهای فوق العاده ، حجم باور نکردنی توریست در همه جا.

بر خلاف تصور از برجها و ساختمانهای شیک جدید خبر زیادی نبود و بیشتر ساختمانهای قدیمی و یا به سبک قدیم دیده میشد.دو شب رو در منزل دوست دوچرخه سوار و سه شب هم توی یه کمپ سایت وسط جزیره ای که روی رودخونه بود اقامت کردیم وچهار روز از صبح تا شب فقط دیدیم و عکس گرفتیم.اونقد دیدیم که خودمون دیگه حسابی خسته شدیم و هنوز جاهای زیادی وجود داشت که میشد دید ولی با توجه به زمانمون وباقی مسیر به همون بسنده کردیم و به راهمون ادامه دادیم.مقصد بعدی کشور لهستان و شهر کراکوف بود.با اینکه باگذشت دو ماه از شروع سفر دیگه بدنهامون حسابی اماده بود و هر روز میتونستیم مسافت بیشتری رو با فشار کمتری رکاب بزنیم اما  رکاب زدنهای زیاد و بازدید طولانی از جاذبه ها حسابی خستمون کرده بود و واقعا نیاز داشتیم چند روزی رو بدون انجام کاری و بدون رکاب زدن و دیدن چیزی یه جا بمونیم  فقط استراحت کنیم.اونقدر خسته بودیم که حتی توان نوشتن یاد داشتهای روزانه رو هم نداشتیم.

مناظر زیبای اروپا همچنان ادامه داشت و توی چک تعداد زیاد اهو و گوزنهایی که از لابه لای مزارع وارد جاده میشدند برامون خیلی جالب بود.

این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : شدیم ,کردیم ,میشد ,حسابی ,خسته ,اونقدر ,دیده میشد ,خسته شدیم ,حسابی خسته ,کنیم اونقدر ,اشنا شدیم ,